Bir mekân -mesela bir bina ya da şehir- hakkındaki ilk izlenim ve o mekânın özeti, giriş kapısındadır. İstanbul’un kapıları ve İstanbul arasında ya da Dolmabahçe Sarayı Saltanat Kapısı ve sarayın kendisi arasındaki ilişkilerde olduğu gibi.
Kapı;
Peki, bu yaklaşımın tersini düşünmek mümkün olabilir mi?
“İlk izlenim” konusu elbette sadece kapı ile sınırlı değil. İlgisi olanlar, bu kavramın psikolojide “ilk tanışma anının önemi” ya da satış görüşmelerinde “ilk 30 saniyenin önemi” konularına yakınlığını hemen fark etmişlerdir.
Bu prensibin farkında olan yatırımcı, mimar ve mühendisler çok sayıda tasarım seçeneği arasından doğru model kapıyı bulmak ve gerekli fonksiyonla ilişkilendirerek geliştirmek için çabalarken kapı ve akıllı geçiş firmalarından beklentileri; bu yolda gereken deneyim, yetkinlik ve büyük tutku ile onların yanlarında olmalarıdır.
Peki, nasıl?
“Geliştirme” hizmeti
İhtiyaç duyulan kapı ya da diğer akıllı geçiş sistemlerinin benzerleri bazen daha önceden üretilmişken yeni ve benzersiz ihtiyaçları karşılamak için “proje bazlı geliştirmeler yapabilmek”; yatırımcı, mimar ve mühendis müşterilere sunulan özel bir değerdir. Bu geliştirme;
“Kapsam belirleme”, “nokta listesi” hizmeti
Sözgelimi; bir iş merkezinde yer alan 500 adet yangına dayanıklı kapının gerçekleşebilmesi için bu kapıların her birinin o mahale özgü şekilde tek tek detaylandırılması, o kapıyı akıllı hale getirecek aksesuarlarının, yüzey kaplaması gibi özelliklerin belirlenmesi süreci ve “nokta listesi” dokümanı olmalıdır.
Özellikle büyük projelerde ihtiyaç duyulan ancak gün yüzüne pek çıkmayan önemli değerlerden biri olan “kapsam belirleme hizmeti” ve “nokta listelerinin” tüm tarafları memnun edecek bir ürüne dönüşmesi için sipariş ve uygulama süreçlerinde onlarca kez güncellenmesi gerekmektedir.
Sonuç
“Kapı sayesinde oluşan ilk etki” konseptinin farkında olmak, kapı sektöründe emek veren mimar, mühendis, satış, üretim, montaj, servis ve destek ekiplerinin işlerine neden tutku ile bağlı olduklarını anlama konusunda yardımcı olabilir.